Практичний психолог

Пчоліна Вікторія Олексіївна,

спеціаліст І категорії


   Основне завдання практичного психолога дитячого садка - збереження і зміцнення психічного здоров'я кожної дитини і створення умов для розкриття його потенційних можливостей, а також вирішення проблем, пов'язаних з тими чи іншими труднощами у вихованні та навчанні дошкільнят, відхиленнями в їх поведінці, спілкуванні, формуванні особистості.

   Консультаційна та тренінгова робота проводиться з педагогами (для створення умов ефективної взаємодії як з дітьми, їх батьками, так і між співробітниками) і батьками, що відповідають за дітей, так як саме в сім'ї виявляється вирішальний вплив на розвиток і формування характерологічних особливостей дітей.

 


Поради психолога


 

Консультації для батьків:


Режим дня на період карантину

  Вже місяць батьки мають працювати вдома, діти - навчатися, а літні люди перебувають в зоні ризику, тому вони постійно знаходяться вдома.

   Як не з’їхати з глузду через те, що вся родина постійно вдома? Розробити режим дня для всієї родини.

   Режим дня допомагає впоратися з тривогою, яку викликає поширення інфекції, бо це те, на що ми можемо вплинути.

1. Вставати не пізніше 9 ранку. Це дисциплінує.

2. Фізична активність. Наприклад, робити зранку зарядку, присідати і робити активні вправи. Гарно зарекомендувала себе дихальна гімнастика, під час якої працюють м'язи та внутрішні органи, зокрема легені.

3. Активні години 11-13. В цей час батьки працюють, школярі вчаться. Але є ще дошкільнята, а з ними складніше. У цьому разі  батькам потрібно поділити дні, коли вони займають молодших дітей. Наприклад: понеділок, середа - мама; вівторок, четвер - тато, а п’ятниця - по черзі.

4. Прогулянка. Гуляти можна всією родиною, або ж для того, щоб відпочив один з партнерів, по одному ходити з дитиною.

5. Тиха година. Час відпочинку для всіх. Якщо це малюки, то вони лягають спати, а для дорослих - це час для себе. Батьки розходяться по різних кімнатах або куточках і займаються своїми справами.

6. Знову час працювати. Період з 16 до 17 вважається активним часом для роботи мозку, але у деяких це може бути і пізніше. Ще кілька годин діти вчаться, а дорослі працюють.

7. Окремий час, щоб проводити його всім разом. Настільні ігри, активні ігри: з мотузок зробити лабіринт, якщо діти малі - збудувати разом халабуду. Разом малювати - це допоможе краще пізнати один одногоЦей час добре присвячувати взаємодії всієї родини.

8. Знову вільний час для всіх.

Важливо привчати дітей проводити час самостійно та дозволяти їм нічого не робити. Дітей не потрібно весь час розважати!

9. Визначити час, коли діти лягають спати. Кожен день однаково. Наприклад, молодші - о 10-й вечора, старші - трохи пізніше. І коли перші лягають, у дорослих є час на себе.

 

   Режим допоможе впорядкувати день. Із ним легше зберігати спокій та не зриватися на рідних.



Карантин. Рекомендації психолога 

Як дотримуватися психологічної гігієни в спілкуванні з дітьми на тему пандемії, щоб зберегти психічне здоров'я дітей на період до і після карантину.

Якщо ваша дитина довгий час дивиться новини, грається біля включеного телевізора або чує тривожні розмови дорослих, вона може почати боятися! Вона не завжди здатна говорити про це прямо, але тривога може проявитися у зміні поведінки, у порушеннях сну, енурезі тощо.

Що робити дорослим?
* Визнати свій страх (навіть якщо ви не боїтеся зараження, вас можуть налякати зміни в суспільстві),
* Приймати (не заперечувати) страх дитини: "ти боїшся/тобі страшно", "боятися - це нормально", "страх допомагає бути обережним",
* Говорити, що згуртованість допоможе впоратися з будь-якими труднощами,
* Не робити тему пандемії головною і основною, як
ою зараз живе вся сім'я,
* При дитині не варто переглядати новини на всіх каналах, зачитувати кожен пост зі стрічки, емоційно обговорювати вжиті заходи в державі,
* Збільшити знання про вірус і про запобіжні заходи (благо, вже є ілюстрована інформація для дітей),
* Інструктувати дитину, що їй потрібно зробити у разі, якщо з батьками щось станеться і вона не зможе самостійно викликати швидку допомогу (на який номер зателефонувати, яку адресу назвати, які дані про батьків дати, як описати стан батьків і т.д .). На цю тему можна написати / намалювати пам'ятку для дитини і повісити на видне місце,
* Якщо дитина перебуває поруч з сильно панікуючим дорослим, пояснити дитині, що є такий тип людей, який не може впоратися зі своїм страхом. І ці люди не погані і не хороші, вони так обирають. А ви будете з ним "обирати життя",
* Незважаючи на вік, нехай дитина багато грає. Грайте і ви з нею (якщо у вас є таке бажання). У грі дитяча психіка краще і швидше опрацьовує несвідомі страхи,
* Разом з дитиною (бажано, на ніч) придумуйте різні історії, казки, де в кінці перемагає добро, розсудливість і здоров'я ... психічне і фізичне  :)

 

Бережіть фізичне і психічне здоров'я своє і своїх близьких!



Download
"Права дитини в умовах ЗДО"
Права дитини в умовах ЗДО.pdf
Adobe Acrobat Document 143.7 KB


Download
"Десять заповідей для мами і тата майбутнього першокласника"
Десять заповідей для мами і тата майбутн
Adobe Acrobat Document 147.7 KB